Friday, September 7, 2007

Lima dag 2

t Is hier momenteel 1920u en ik (Nele) heb 3 truis aan + thermisch ondergoed en heb nu juist geen koud. Heb ook al een snotvalling (combinatie van de koude + mijn stofallergie) en we zijn er allebei in geslaagd om te verbranden vandaag met als gevolg dat we alle2 een rode kop hebben. Je moet het maar kunnen om te verbranden als je de zon welgeteld een halfuur gezien hebt!

Enkele weetjes over Lima (voor de geïnteresseerden):
* Er lopen hier massaal veel flikken rond, al dan niet met een tankske.
* Verkeerslichten worden hier soms vervangen door een flik in een geel bakske, al trekt er zich hier niemand veel aan van de verkeersregels.
* Er hangt massaal veel smog. Echt ongelofelijk. t Is hier erger dan in Athene (net zoals het vervoer ook erger is dan in Athene)! Vandaar waarschijnlijk de opstoot van mijn allergie.
* Het leven is hier behoorlijk goedkoop: voor nog geen 2€ heb je hier 3 gangen en een drankje! We moeten wel eerlijk bekennen dat het geen haute cuisine is, maar t is wel ok! Zelfs voor een vegetariër als ik valt er hier wat te regelen als ik mijn beste spaans boven haal. (Ter info voor Ana: gisteren een slaatje en daarna pasta met groenten en vandaag een grieks slaatje en daarna een groentenomelet met rijst.) We kunnen niet klagen. Alhoewel we niet echt happig zijn om van da drankje te drinken, kwestie van de darmen wat te sparen!

Zo, tot zover de update. Tot de volgende keer!
Jullie avonturiertjes

No comments: