Thursday, September 13, 2007

Gauwdieven

Hola,

Gisteren de ganse namiddag bezig geweest met onderhandelen over een goede prijs voor onze 3-daagse trekking in de Colca canyon( dieper dan de grand canyon maar minder "woest"). Goed prijsje bekomen $45 voor drie dagen alles inclusief ( behalve de toeristentax, de overheid moet er toch ook een beetje aan verdienen). We vertrekken vrijdag morgen en zullen dus een paar dagen off-line zijn.
Daar we tv hebben op de kamer gisteren nog eens een fimpje kunnen meepikken (swordfish) engels gesproken, spaans ondertiteld; dat was nog eens leuk voor de verandering.
Deze morgen op de plaatselijke markt rondgelopen, op zoek naar een extra rugzakje voor de trekking. Voor het eerst in aanraking gekomen met de wereldberoemde gauwdieven van Peru. Ze gebruikten de klassieker: bevuil de toerist en leeg zijn zakken terwijl hij verbouwereerd staat rond te kijken wie hem dat gelapt heeft. Neleke heeft dus een gigantische fluim in haar nek te verwerken gekregen ( wit, niet groen), waarna ze met zn 3en tegen haar aanschuurden, ik dacht dat ik een nieuwe variante van de salsa zag... Gelukkig waren we door zowat alle boeken voorbereid op dergelijke "aanslagen" en kon ik haar er net op tijd wegsleuren en een woedende blik was voldoende om de sloebers uiteen te zien stuiven. Haar zak ( met ritssluiting) waar haar camera inzat was op die 2 seconden wel al volledig open, maw we hebben wreed veel chance gehad...

Tot de volgende,

Nele en Jan

2 comments:

Jélé said...

Jawadde, gulle zijt al goe bezig van dag 1. Leuke foto's en leuke verhalen.
Tot het volgende leesmoment.

groetjes
Jill

Jélé said...

Hey lieve Nelita en El Juan!!
16/09
(zondagmiddag 13h41, juist spaghetti gegeten bij Jill en Jelle, en aangezien ik geen internet heb thuis, maak ik er gebruik van om hier eens jullie avonturen te lezen...)

Man, man, ik wou dat ik er bij was, bij jullie avontuur. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje jaloers ben als ik lees wat jullie meemaken ... Maar dit is nog maar het begin. Er moeten zeker nog veel spannender belevenissen en mooie onvergetelijke momenten volgen!! Dus hou ons zeker op de hoogte hé.
Ik wou dat ik ook iets spannends te vertellen had, mja, kom net terug van mijn beurzen en buiten dat er n'een oude vent van rond de 37 (ne standhouder van de beurs in Brussel! Let op: ne schone vent en wellicht veel geld, maar 't is Jenne niet hé, geef mij maar ne 'cowboy', of nee, da was verleden tijd zeker... ;-))zot van mij loopt, heb ik geen boeiende nieuwtjes. Of ja, misschien toch: Fietje is 11 weken zwanger.
Misschien mocht ik het nog niet aan iedereen vertellen, maar ge moet het dan ook maar niet aan MIJ vertellen hé.
Allé, ik ga jullie laten.
Geniet vooral van de omgeving en van elkaar.
Tot lezen!!
dikke liefdevolle kus
Vlavie
xxx