Monday, June 16, 2008

Hoi An

Hallo

Het moet gezegd worden: we hebben nog maar 11 duiken achter de rug en we zijn al verwende snotters! In Nha Trang met Rainbow Divers meegeweest voor een halve dagtrip naar 2 eilanden en we hebben prachtig koraal gezien. Maar geen nieuwe vissen en in het begin van de duik te veel zand naar ons goeste en t water was echt koud dus waarschijnlijk moeten we de volgende keer naar de Rode Zee gaan om nog echt onder de indruk te zijn!
Hebben goed kunnen werken aan onze 'tan' op t strand, een beetje te goed, want na 3 dagen zonnen waren we allebei wa rood! Hadden blijkbaar plekjes vergeten in te smeren, met als gevolg da we der eerder 'kreeftie' dan 'beachboybruin' uitzagen!
Weer genoten van spotgoedkoop bier (Bia Hoi) drinken op plastieken stoelekes, zalig vinden we dat.
Gisterenavond namen we dan de nachtbus naar Hoi An, zo n 500km naar het noorden en t was weer een avontuur. Natuurlijk zaten we bij de slechtste maatschappij (terwijl we dachten da we bij een andere geboekt hadden), natuurlijk vertrokken we te laat en kwamen we te laat toe, en natuurlijk is er niet veel geslapen geweest, oa door te weinig beenruimte en een zeer gat door de harde zitting! De volgende keer nemen we de slaapbus!
Ook in Hoi An is het zonnetje van de partij en we hebben dan ook voor een hotel met zwembad gekozen, maar nog altijd voor de schappelijke prijs van 10$.
Hoi An is bekend om zijn kleermakers en hebben ons dan vandaag ook t een en t ander aangeschaft: schoenen, kostuum, kleedjes, broeken,... allemaal voor een tiende van wat je in Belgie betaalt! Not bad!
Voor de rest gewoon wa rond gewandeld in t stadje en t is hier echt gezellig: geen verkeer in de binnenstad, allemaal gezellige restaurantjes en oude huizen. Morgen lummelen we hier nog wa rond, profiteren we wat van t zwembad en dan gaan we richting Hanoi, in t noorden, deze keer dus met slaapbus!