Wednesday, March 26, 2008

Whitsundays

Yeep

We zijn terug van ons zeiltochtje en ondanks de minder positieve verhalen van andere backpackers (geen plaats op de boot, slecht weer, ambetante mensen,...) hebben wij ons super geamuseerd!
Ons "zeilschip" (de Prima, whats in a name?) was 14m lang en we waren met 11 toeristen en 2 crewmembers. Ne kapitein(Adam) en nen deckmate (andy), diene laatsten was een beetje het manusje van alles, aan de juiste touwtjes trekken, eten klaar maken, zorgen voor entertainment en maken da we nie verzuipen tijdens het snorkelen... In totaal hebben we drie keer gesnorkeld in de grootsten aquarium op de wereld: het great barrier reef! En het moet gezegd, ondanks mindere omstandigheden (veel stroming door de volle maan, veel regen en wind in de voorbije maand) en daardoor mindere zichtbaarheid was het adembenemend. Je bent omringd door massa's vissen in alle kleuren en formaten en het rif en koraal zijn "wauw". We moesten enkel een beetje opletten voor een of ander kwalletje dat blijkbaar dodelijk is, daarom zul je ons op de foto's in van die sexy pakjes zien (stingersuits).
Op zondagmorgen (pasen) zijn we dan als extraatje ook nog gestopt op Whithaven beach, alweer een top-10 strand in de wereld. Toen we daar in de golven aan het spelen waren, zijn we dan ook nog eens bijna over een baby-Haai gesukkeld: super cool!
Verder stond er vooral relaxen op het dek op het programma, daar alles voor ons gedaan werd... niet slecht , het leven als backpacker!

Gisteren aangekomen in Missionbeach, waar we vandaag een rustdag(relaxen aan het zwembad bij 30 graden) ingebouwd hebben na al dat zware werk op den boot...
Morgen gaan we nog eens snorkelen in het great barrier reef en vijdag vertrekken we dan naar Cairns. Australie begint dus op zn einde te lopen...