Saturday, March 15, 2008

Byron Bay, Gold Coast, Sunshine Coast en Fraser Coast

Hello!

Hier zijn we nog eens. Hebben ondertussen alweer t een en t ander gezien. Na Sydney hebben we 3 dagen in Byron Bay gekampeerd. t Was trouwens de laatste keer da we ons tentje gebruikt hebben. Ze ligt nu te wachten op een nieuwe eigenaar.
In Byron Bay hebben we gewoon wa gerelaxt en op t strand gelegen. Hebben ook een dag bezig geweest met excursies te boeken, t was gelijk da we aan het werken waren. De laatste dag zijn we daar nog 2 meisjes tegengekomen die we in Rio hebben leren kennen. Wat een toeval! Zijn die avond dan nog maar eens goe uitgeweest met als gevolg da we de volgende dag alle2 met een kater op de bus zaten!
Gelukkig was t maar 2 uurtjes rijden naar Surfers Paradise (waar de surfers trouwens geen fantastische golven kunnen pakken, dan gaan ze beter naar Byron), en daar hebben we dan vooral aan het zwembad gelegen, kwestie van wat uit te rusten. En s avonds was t dan tijd om eens rond te wandelen in t stadje en een terraske (zonder alcohol) te doen.
De volgende dag moesten we alweer onze rugzak maken en namen we de bus naar Noosa. Daar heeft Jan nog eens zn hengel van onder t stof gehaald en ongelofelijk maar hij heeft zn eerste vissen gevangen in Oceanie! Applaus! (In NZ werd er rien de knotskes gevangen.) In Noosa ook eens in het nationaal park gewandeld, de coastal walk en t was echt mooi. Wel geen sleepy koalas gezien. Noosa is wel een tof stadje.
Gisteren waren we dan in Rainbow Beach, waar we weer vooral aan het zwembad gelegen hebben. Maar s morgens waren we wel al 45 minuten gaan lopen. En in de namiddag hebben we nog een wandelingetje gemaakt naar Carlo Sandblow, een hoge duin (trok op een gletsjer) waar je een schoon zicht hebt op t dorpje en de zee.
Gisterenavond zijn we toegekomen in Hervey Bay, vanwaar we morgen vertrekken voor een 3-daagse-jeep-safari op Frasereiland. We zullen met 10 in een jeep zitten, en wa rondtoeren en schone natuur zien. Hopelijk valt t weer wa mee, want af en toe durft het hier wel regenen. (Awoe)
Hebben weer een fantastische nacht achter de rug. We kregen 2 nachten gratis accomodatie, omda we die excursies geboekt hadden, maar we moesten wel in een dorm van 10 personen slapen! Jantje lag juist onder de airco (koud en maakt lawaai) en 4 Scandinavische kamergenoten vonden het normaal om om 3 uur s nachts telefoongespreksjes te voeren en gewoon te babbelen alsof ze alleen in de kamer zaten. En nadien beginnen 2 van die mannen dan nog boomkes te zagen!!! Wat kan het leven van een backpacker toch zwaar zijn...

Zo, we zijn weer bijgebabbeld.
Na Frasereiland laten we wel weten hoe t geweest is.