Wednesday, March 19, 2008

Fraser Island

Hallo!
We zijn sinds deze namiddag terug van onze 3-daagse excursie en we hebben t heel goed gesteld. De dag voor we vertrokken kregen we wat uitleg en moesten we eten gaan kopen met een budget van 20$ de man. Wat hebben we daar getjoold in de winkel! Niet gemakkelijk, eten kopen voor 17 man. We hebben zeker 20 minuten aan de kassa gestaan en dingen teruggegeven, omda we over ons budget zaten!
De volgende dag vertrokken we dan met 2 jeeps, 1 van 11 man en 1 van 6, bestaande uit: 7 Zweden, 5 Canadezen, 3 Duitsers en wij 2. En die luidruchtige Zweden van de vorige nacht waren er natuurlijk ook bij! Wat een chance... Maar uiteindelijk vielen ze wel nog mee.
De eerste dag naar Lake Mc Kenzie geweest, waar 1 van de prachtigste stranden ter wereld te vinden is. Hebben daar wa geploeterd in t water en wa met een balleke gespeeld. En dan reden we verder (Jan was trouwens chauffeur) naar de andere kant van het eiland, waar we onze kampeerplaats zochten. We zochten achter een camping, maar blijkbaar moesten we gewoon in de duinen kamperen! Nul faciliteiten!
Onze tentjes opgezet en beginnen koken: spaghetti met kieken. De spaghetti was aangebrand, maar voor de rest viel t eten wel mee.
En daarna stond er enkel nog drinken en kletsen op t programma. Hebben wa toffe spelletjes gespeeld en een illegaal kampvuurtje gestookt, dus t was heel gezellig. Jan heeft zich wel nog aan het hout verbrand, dus die loopt nu met 3 blaren op zn vingers... Af en toe kregen we bezoek van een dingo, da is een wilde hond die hoopt eten te scoren bij de toeristen.
Lekker geslapen en s morgens vroeg om 7 uur was t tijd om op te staan en te ontbijten. Verder gereden op t strand (Yep, er is geen asfalt op t eiland, alleen zandweggetjes, vandaar de 4x4s. Af en toe was t wa bumpy, wel nog cool, Jan amuseerde zich wel achter t stuur!) richtig Lake Wabby. Da was een heel schoon meer waar we heel cool van de rand in t meer konden springen.
En dan op naar Indian Head, waar we met 4 van de 17 een halfuurtje gewandeld hebben naar de champagne pools. De rest was veel te moe of had een te grote kater om zo ver te wandelen... t Was wel cool in de champagne pools. Da waren natuurlijke bassins, waar er elke keer zeewater kwam in stromen. t Water was cristalclear, dus je kon de vissen zien zwemmen.
En dan was t alweer tijd om onze slaapplaats te zoeken, deze keer kampeerden we op een echte camping. s Avonds stond er bbq op t programma, en t heeft echt gesmaakt. Al t bier was al bijna op, dus moest iedereen de goedkoopste alcohol beginnen drinken: goone, een Australische wijn die iedereen niet te zuipen vindt, maar toch drinkt voor de goedkoop. Ik vond t eigenlijk wel niet slecht. Ons opnieuw rond een kampvuur gezet, waar we wachtten op een optreden van aboriginals, maar die hielden t na 1 minuutje voor bekeken. Na 1 dans waren we aan het applaudiseren en sommigen aan het fluiten en da fluiten vonden ze blijkbaar niet ok, dus zijn ze maar vertrokken... Very strange!
Maar we trokken t ons niet aan en hebben de avond were gevuld met drinken, babbelen en lachen. Tegen middernacht zijn we in ons bedje gekropen. Deze keer moesten we onze tentjes niet opzetten, we sliepen allemaal samen in een grote hut op veldbedjes. Onze snurker was were van de partij, maar heb gewoon eventjes zn knie aangeraakt en t was gedaan! Chance!
Vandaag was iedereen weer redelijk versleten en zijn we gewoon teruggeweest naar Lake Mc Kenzie om nog wat te chillen op t strand. Hadden wel pech met t weer: de 3 dagen heeft het eigenlijk veel geregend, maar t was telkens maar voor 5 minuutjes. Gelukkig. Hebben dus af en toe moeten schuilen in onze jeeps. Maar de zon kwam telkens were piepen.

Binnen 3 uren nemen we de nachtbus naar Airlie Beach, waar we zaterdag en zondag zullen zeilen naar de Whitsunday Islands. Hopelijk zien we dan enkel zon.
De fotos van deze fantastische excursie zullen we zo snel mogelijk op internet zetten.
Nu gaan we all-you-can-eat Mexicaans gaan eten!
Smakelijk en tot de volgende!