Sunday, January 20, 2008

Paaseiland en Nieuw-Zeeland 2

Hallo!
Deze morgenvroeg (4uur lokale tijd) goed en wel in Auckland aangekomen. Dat was na een vlucht van meer dan 4uur van Paaseiland naar Santiago de Chile, en dan een vlucht van meer dan 13 uur van Santiago naar Auckland. We passeerden ondertussen de internationale tijdslijn, dus mochten we onze horloge 18 uur door draaien! Bijgevolg hebben we de 20e niet echt meegemaakt, en zijn we nu 12uur voor op Belgie.
Hebben ons wel geamuseerd tijdens onze vluchten. Bij LAN, de maatschappij waar we 2 keer mee vlogen, heeft iedere passagier een eigen tv-schermpje, en op die manier kun je je uren bezig houden met films kijken of muziek luisteren. En het eten is echt lekker en verzorgd, nogal wat beter dan Iberia! En er was zelfs vegetarisch eten, tot mijn grote vreugde! Maar 13 uur zitten is wel lang. We hebben circulatie-oefeningen moeten doen, want het bloed in onze benen geraakte gelijk niet meer naar boven.

Wel spijtig was het feit dat we niet via Tahiti naar NZ vlogen. Konden we Tahiti zien en moesten we niet terug vliegen naar Santiago. We hadden da aangevraagd in ons RTW-ticket, maar volgens Joker kon dit niet. En wat bleek toen we babbelden met wa andere toeristen in Paaseiland? Die vlogen wel via Tahiti! Van Fifi juist t zelfde! Konden daar ook zogezegd niet naartoe met ons ticket, en dan komen we massa's RTW-backpackers tegen die wel naar Fiji gaan! Redelijk frustrerend is dat.

Momenteel regent het hier. Erg vinden we dat niet, want we moeten nog wat praktische zaken regelen. We zijn informatie aan het inwinnen over de verschillende soorten van transport. We weten nog altijd niet hoe we NZ zullen bezoeken: met bussen, gehuurde auto of gehuurde campervan. Zijn nu alles aan het afwegen en zullen waarschijnlijk morgen beslissen.

In Paaseiland hebben we t heel goed gesteld. t Weer was meestal heel goed. Af en toe trokken er wel wolken over t eiland, maar na 5 minuutjes was da wel overgewaaid. Hebben in ieder geval heel veel moai's gezien. Dat zijn indrukwekkende standbeelden, zie foto's (die nog op internet moeten gezet worden).
Over ons hostel niks dan lof: zicht op zee, en omringd door palmies en bananenbomen! En we hadden nog ne keer een prive-badkamer, da was ook alweer eeuwen geleden! De 2e avond was er een fish-bbq. We moesten alleen drank mee brengen, de gastvrouw zorgde voor de rest: ideaal! Aan de praat geraakt met de andere toeristen en bijgevolg 2 dagen in een gehuurde auto rondgereden, samen met 2 andere koppels: Shell & Ale en Matt & Katherine. Daar heel veel plezier gehad. Vooral met Matt, want die heeft 1 dag rondgelopen met een Elvispak, dat hij zelf een crap-elvis-suit noemt. Ze zijn ook op een wereldreis, en t is de bedoeling dat hij overal fotos laat maken met dat pak aan. Hebben dus ook enkele fotos van Crap Elvis! Funny! (Voor de geinteresseerden: klik op http://www.crapelvis.com/ )
Naast cultuur stond er vooral chillen op t programma. Dat konden we op de prachtige stranden. Echt genoten van zwemmen in het hemelsblauwe zeewater, en ons gejeund met spelen in de grote golven.