Saturday, January 5, 2008

2e keer Punta Arenas

Hola!

De 2e januari vertrokken we 's morgens vroeg uit Ushuaia richting Punta Arenas. En we hebben die nacht voor de verandering ver geen oog toe gedaan. In het hostel hadden ze met 5 man beslist een feestje te bouwen, dus de muziek stond vollen bak tot 3uur! Toen t dan eindelijk stil was, begonnen onze kamergenoten te snurken EN scheten te laten! Happy Newyear! Om 5 uur moesten we dan opstaan om de minibus naar Rio Grande (1e deel van de rit) te nemen. En t was were niet raar da wij in t luizigste busje zaten... En t ergste van al: mijne zetel was nat (vraag met niet hoe dat kwam), dus had ik na enkele minuten een nat gat! Heel leuk als je 15 uur moet zitten... En k kwam dan nog wagenziek ook toen we in de bergen reden, je leest het, t was weer een reis om in te kaderen.
In Rio Grande dan te laat vertrokken met de gewone bus, omda de busmaatschappij alle namen van de passagiers kwijt gespeeld was en ze dat opnieuw in de computer moesten invoeren... De stewart van dienst was dan ook nog een echte creepy... En deze keer hebben we er 2 uur + 1/2 over gedaan om de grenzen van Argentinie en Chili over te steken! En ze blijven Jans paspoort op de verkeerde pagina's stempelen!
Maar kom, we hebben nog chance gehad ook: toen we met bus en al op de overzetboot stonden om de Magalaanstraat over te steken, hebben we zwart-witte dolfijntjes gezien! Da was mega cool! Ze waren met een stuk of 10, en ze speelden op de golven die onze boot veroorzaakte! Hebben er een filmpje van gemaakt.
En tegen 21 uur waren we dan eindelijk in Punt Arenas en konden we teruggaan naar ons favoriete hostel, met dubbelbed, kabeltv en stoveke (da laatste is hier zeker nodig, t is wel zomer, maar t is nog altijd Patagonie!)!
Gisteren zijn we dan naar een pinuïnkolonie gaan kijken. t Was wel maar voor een uurtje, maar we hebben er wel van genoten! Veel pinguïno´s gezien, en filmpjes gemaakt van hoe ze aan het rondwaggelen zijn, dat is zo funny!!!

En straks zijn we hier weg. Om 1530 uur nemen we de vlucht naar Santiago, de hoofdstad. En daar is t dan wel megawarm! Zien we volledig zitten! Kunnen we onze warme truien en mutsen in onze rugzak proppen en onze zomerkleren terug boven halen. We hopen een strandvakantie in de lassen in Viña del Mar, dus zal ik normaal gezien eindelijk mijn nieuwe bikini kunnen showen!
Zijn vandaag trouwens juist 4 maanden op reis. En we zijn heel blij da we nog altijd 7 maanden en een beetje hebben om nog massa's dingen te zien en mee te maken.

Hou jullie goed, en vergeet niet dat voor jullie de zomer ook beetje bij beetje dichterbij komt!