Wednesday, October 24, 2007

Santa Cruz

Gedaan met vakantie. Het reizen is opnieuw begonnen! Wel genoten van ons weekje congë. Samaipata is een echte rader voor iedereen die Bolivië bezoekt. Prachtige natuur en het ideale klimaat. Wel een dagje regen gehad, maar voor de rest echt warm en de wind zorgde voor wat afkoeling. Zaterdag gingen we eens actief zijn (na al het luieren in de hangmat, lezen en veel eten en drinken) en we huurden 2 mountainbikes. We wilden naar El Fuere rijden, Inca-ruÏnes, op 9km en daarna naar watervallen op 20km. Aan de watervallen zijn we in ieder geval niet geraakt. t Heeft ons 2 uur gekost om El Fuerte te bereiken! !! ´t Ging namelijk steil omhoog, en dat op een mottig zandweggetje. Sjonge jonge wat heb ik mijn peren gezien. t Was dan ook megawarm. Na een halfuur waren we boven op de berg en toen zagen we da ´t weggetje terug naar beneden ging, en daarna terug steil naar omhoog!! Man, man, wat een miserie! En dat op vakantie! Dan maar de fiets bij de hand genomen en zo naar boven gegaan. Da was al lastig genoeg. Moet wel zeggen: Jan heeft wel veel gefietst en weinig gewandeld. Hij is dan ook getraind ( Lid van De Tandwielekes). Boven aangekomen, beslist om El Fuerte NIET te bezoeken wegens te duur... ´t Was dus de moeite om naar daar te fietsen... Gelukkig was ´t uitzicht mooi.
Het terugrijden ging gelijk wa vlotter, en we hebben nog gestopt aan een rivier om ons wa te verfrissen. Jan is daar nog megaweggezwieperd, waar ik natuurlijk de rest van de dag mee gelachen heb. k Moe zeggen, hier op reis is Jan de lompste van de 2. Elke dag struikelt hij wel ergens over!
Tegen 15u waren we terug in Samaipata en ons dan maar op terras gezet. Hadden da wel verdiend. Merkte wel dak me (zoals altijd) blijkbaar niet goed ingesmeerd had, en mijn armen en voeten waren in plekken verbrand. Nee, egaal bruinen is niet voor mij weggelegd!

Maandag vertrokken naar Santa Cruz. Wat een hitte: 33 graden! Nog een poging gedaan om de data van onze Round-The-Word-Tickets te veranderen bij Iberia, maar zijn opnieuw van een kale reis teruggekomen. Eerst was er gelijk geen probleem, maar dan vroegen de sloeries 30$!!! En dat voor een gratis service! Hebben geprobeerd hun ons gedacht te zeggen, maar in ´t spaans ging da gelijk niet zo vlot. Nu ja, they got the picture. Maar wij staan hier nu wel nog altijd met onze tickets. Er is geen probleem tot en met februari. Vanaf dan zitten we in de miserie, want de overige 6 vluchten zitten allemaal in maart! Maar normaal gezien zouden we in Rio alles moeten kunnen regelen... Let´s hope so!
Een stad is gelijk ons ding niet. Hoopten om dinsdagavond de trein naar Brazilië te kunnen nemen, maar die was al uitverkocht. Dan maar de trein van donderdag geboekt.
Gisteren is ´t tot onze vreugde beginnen regenen. Kregen we wat afkoeling! Maar nu schijnt ´t zonnetje weer en we zullen dus weer puffen en zweten.
Tot in Brazilië zou ik zo zeggen!