Monday, November 19, 2007

aankomst Uruguay

Donderdagmorgen vertrokken we uit Ilha Grande. Er was een massale toestroming van Brazilianen op het eiland, want er was blijkbaar een nationale feestdag en alle hotels waren volgeboekt. We vonden het niet erg te vertrekken, want het begon weeral te regenen.
Het heeft tot vrijdag 12uur geduurd tegen da we op onze bestemming, Florianopolis, waren. Hebben daar welgeteld 1 ferry en 6 bussen voor moeten nemen. Reizen is altijd een beetje tjolen. Met dat het weer ook in Florianopolis gene vetten was (bewolkt), beslist om maar 2 nachten te blijven en zondagmorgen verder te reizen. Nog eens ons tentje bovengehaald. Bleek dat we echt geen topmateriaal gekocht hebben, want out of the blue brak een van de stokken van het geraamte! Gelukkig heeft Jan da voorlopig kunnen oplossen met wa plakband. En gelukkig is ons tentje waterbestendig want vanaf 's avonds is t beginnen regenen en ook de volgende dag heel de dag nat. Eens naar een strandje gewandeld, maar daar is natuurlijk niet veel aan als 't slecht weer is. Hebben ons vooral bezig gehouden met wa lezen in ons tentje, en 's avonds zijn we dan goed gaan eten. Voor 7€ konden we zoveel eten als we wilden en 't beste van al was da je kon kiezen uit massa's verschillende soorten pizza's, waaronder chocoladepizza (zowel wit als bruin)!!! Het klinkt misschien raar, maar de chocoladepizza's waren echt verrukkelijk en we hebben ons buikje dan ook helemaal rond gegeten.
Gisteren vertrok de bus richting Uruguay, Montevideo, om 10 uur, en hadden gelukkig in de droogte ons tentje kunnen opkramen. Deze morgen om 5uur gearriveerd, wat in de busterminal blijven hangen en dan de taxi naar een hotel genomen, maar kunnen maar inchecken om 10 uur. Een ochtendwandeling gemaakt in Montevideo-city, en nu bezig met de foto's op de blog te zetten.
Blijven 10 dagen in Uruguay, daarna is Argentinië aan de beurt.
Voorlopig ziet het weer er trouwens goed uit. Blauwe lucht en zon. Dat hebben we niet veel gezien in Brazilië.

Vele groetjes, Nele

P.S. Moest er iemand het e-mailadres hebben van Kristof Vanrobaeys in Argentinië, laat maar komen!